blickar framåt - Lina

Som ni läste tidigare så känns allt lite konstigt just nu, igår var Iris en stjärna och det är verkligen såna dagar jag vill behålla henne, men sedan kommer dom dagarna när jag funderar och funderar på vad jag vill i framtiden, och det är då jag och iris blickar åt olika håll, hon mot skogen och jag mot tävlingsbanan. Hon börjar bli gammal, jag tänker inte tvinga henne till att träna hårt varje dag, till att fara ut på tävlingsbanorna trots att hon älskar det, för jag vet att det är inget hon orkar längre, hon kanske orkar tävla 70-80 på pay &jump och träningstävlingarna, bara för att det bara finns 70 då, men det är inget jag tänker satsa på. Jag vill ha en "unghäst" som jag kan utbilda, träna, tävla och som jag vet inte är gammal. En häst som kan grunderna, är snäll i hanteringen men som man ändå kan utveckla mer.
 
skrev till mimmi eftersom jag börjat bläddra omkring på blocket och kollat på hästar bara för att kolla, mejlat på några stycken men hittar inte den rätta, hittade en som var till salu men även foder, men efter ett tag försvann från blocket..
 
men då ringde mimmi upp och berättade om en liten häst som står i östra falmark, bara några mil härifrån, kanske 2,5mil.. liten nätt häst som tydligen är snäll men tuff, fick se några bilder och föll direkt för henne!
vet inte så mycket om henne just nu men eftersom hon är ung så kommer jag lära mig mycket mer på henne än iris
Vet vem ägaren är men ingenting mer, men det känns ju såklart säkrare att kolla på en häst i skellefteå som man vet vem det är och någon man känner har kontakt med, än att dra hem en främmande häst från t.ex Luleå? 
 
som sagt så vet jag ju inte hur någonting blir, mimmi ska prata med ägaren ikväll och jag väntar o väntar på svar, går det som jag vill ska jag åka med mimmi o kika på hästen så småningom o sedan fortsätta åka dit ibland och lära känna hästen så de känns rätt, sedan beroende på hur det blir med iris, om hon fortsätter bli mer o mer skogsmulle i sommar, så kommer min o iris tid vara över när hon flyttar på betet.. kanske åker dit o rider någon gång o så men hon kommer inte få bo hos mig nå mer.. för jag vill utvecklas inom ridningen o det gör jag inte med iris längre, har ju trots allt ridit henne i mer än ett år, och en vacker saga har sina sorgliga slut ibland..
 
 vill inte skriva ut info ang. hästen så länge jag inte har tillåtelse av ägaren. inte heller bilder..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0