"lär dig rida - Lina

Har fått en kommentar på bloggen, som fick mig att bli så arg så att jag vet inte riktigt vad, helt seriöst, hur orkar man slösa energi på att kommentera med sitt namn men ingen länk till blogg eller likande, att någon annan är dålig på att rida? visst, jag är inte världsbäst på att rida, men jag är inte heller sämst i världen. HUR kan ridsporten vara så frukansvärt mycket gjort utav skitsnack? vet inte av någon Olivia som sett mig rida i verkligheten, som sätt hur jag faktiskt rider och liknande.
Cillas ägare är fruktansvärt rädd om sin häst, så om jag är så "dålig" på att rida, hur skulle jag då få ta över hennes häst senare i år? det är en fråga jag ställer mig just nu!

men iallafall.. svaret på kommentaren:
Snälla nån, det är väl ändå mitt val om jag vill satsa på en unghäst eller inte,
jag vill tävla, men när jag inte hittar en häst som verkar vara intressant men hittar en 5åring som kan väldigt mycket redan, så är det väl ändå mitt val? tävla är inte det viktigaste, vill ju faktiskt hitta en häst som det känns rätt med i första hand och inte hitta en häst som redan kan allting så man bara far ut på en tävling o så.
Dessutom så ska jag inte KÖPA unghäst, utan ta en häst på foder!
Jag har inte svårt att bestämma mig, jag vill tävla, men får jag inte tävla just i år, eller nästa så shiet the same, huvudsaken är att jag hittar en häst jag vill satsa på.
och nej, jag lämnar inte alla hästar till samma öde, Gulden lämnade jag bort just för att han blev elak, han gav mig inte en chans och jag kämpade vääldigt länge, men tillslut gav jag upp och han åkte till Nina och jag är glad över att jag inte behöll honom, för han har det så mycket bättre i bergsbyn än han hade i sidbergsliden.
Iris och jag lär oss ingenting längre, hon lär inte mig något och jag lär inte henne något, så varför ska jag då ha kvar henne? jag får inte hoppa högre än 80cm och hon kan typ allting, hon är 17år och gjort mycket i sitt liv, det är inte mitt fel att hon kommer tas bort om jag lämnar tillbaka henne, men camilla vill inte att hon ska behöva flytta igen, själv tycker jag ju att man kan sälja henne billigt som sällskapshäst eller skogsmulle och hon får leva vidare, men det är ju inte mitt val.
Dessutom så lär jag mig ju mer om ridning, jag som är så dålig på att rida, av att skaffa en ny häst som jag kan satsa på ett längre tag.
anledningen till varför jag faktiskt tog iris var för att få tillbringa ett halvår med henne bara jag och hon innan hon ev. skulle måsta tas bort, för jag hade knappt ridit henne under 2012, jag hade lagt all min tid på Gulden.
Nu har jag fått den tiden jag vill med iris, vi får avsluta bra och så, så jag känner att det inte finns så mycket mer jag kan göra än att vara lycklig över dom tre åren hon gett mig, och dom tre åren både jag som ryttare och person förändras tack vare just den hästen.
Men alla lyckliga sagor har sitt slut, och tyvärr så är det här slutet på våran saga, och skapar ett nytt kapitel med Cilla,

Och till dig som skrev, skulle uppskatta att du berättade vem du faktiskt är, för tycker inte man ska vara en fegis via internet, kom fram till mig o berätta det istället. :)


Kommentarer
Postat av: Cillas mamma

Hej Lina!
Alla har vi saker att lära, även jag. Du har en fin inställning och är glad, skinn på näsan och det bästa är att Cilla älskar dig.
Om det blir så att du tar henne så har du 100% backup med ridlektioner och hanteringskurser från både mig och Erika.
Hjälpen är inte mer än ett samtal bort och du ska aldrig vara rädd att ringa. Cilla är en tuff brud i lyxförpackning, detta blir så bra, bara du vågar be om råd och hjälp, jag känner henne rätt väl (föddes i mina armar)
Kram!

Svar: aww, blir så glad när du skriver sådär, cilla är värd allt, så det kommer bli superbra!
hastagare.blogg.se

2013-04-25 @ 15:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0